Nedávno mě napadlo, že by bylo super sledovat přehrání videí z YouTube v Google Analytics. A to nejen samotná přehrání, ale i aktivitu uživatelů v souvislosti s videi. Na které stránce je video přehráno, jeslti uživatel dokoukal video a kteří uživatelé pravděpodobně dokoukají video. Také je zajímavá statistika, jestli uživatelé, kteří dokoukají videa mají větší sklon ke konverzi než ti kteří nikoliv.
Abych to shrnul, začal jsem hledat řešení a povedlo se mi najít vynikající řešení od Stéphana Hamela na CardinalPath.com. Řešení je geniální i díky tomu, že je kompletně implementováno pomocí Google Tag Manager. Většina podobných řešení požaduje přidání enablejsapi ke všem videím. Řešení od Stéphana Hamela toto řeší elegantně pomocí makra v Google Tag Manager.
Pro demonstraci zde filtry znehodnocené statistiky z czech-us.cz. Tyto statistiky si můžete snadno přenést do vlastního reportu a nechat si zasílat každý den/týden na e-mail nebo kombinovat s dalšími dimenzemi GA.
Kdybyste měli s implementací problém, rád pomohu. Pokud máte nastavený GTM, lze řešení implementovat cca za jednu hodinu.